Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zorganizować to szkolenie w formie zamkniętej
REKLAMACJE W TRANSPORCIE
w przewozie krajowym, w przewozie międzynarodowym (Konwencja CMR), w spedycji
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Wprowadzenie
a) Umowa – jak podstawa reklamacji w przewozie i spedycji;
b) Sposoby wyszukiwania przepisów potrzebnych przy procedowaniu reklamacji, nadrzędność przepisów bezwzględnie obowiązujących nad umową – jakich błędów się wystrzegać.
2. Reklamacje w przewozie
a) Kiedy umowa jest umową przewozu, elementy umowy przewozu (punkt początkowy i końcowy, wynagrodzenie, oznaczenie przesyłki, termin); strony umowy przewozu, forma organizacyjna przewoźnika, środek transportu a umowa przewozu; prawa i obowiązki stron umowy;
b) List przewozowy i jego składowe, forma przekazywania informacji, prawo sprawdzenia informacji zawartych w liście, skutki niedokładnych i nieprawdziwych oświadczeń zamieszczonych w liście, liczba listów przewozowych, dokumenty załączane do listu, informacje w liście, na które należy zwrócić szczególną uwagę;
c) Stan przesyłki, opakowanie, prawo przewoźnika do odmowy przewozu, oświadczenie nadawcy o zwolnieniu przewoźnika od potencjalnej odpowiedzialności;
d) Załadunek, na co należy zwrócić szczególną uwagę, kto odpowiada za załadunek;
e) Termin przewozu, kiedy przewoźnika nie odpowiada za opóźnienie w przewozie;
f) Zmiana umowy przewozu, nowe dyspozycje nadawcy lub odbiorcy;
g) Przeszkody w wydaniu przesyłki, niemożność doręczenia przesyłki, likwidacja przesyłki;
h) Odstąpienie od umowy przez nadawcę a prawa przewoźnika;
i) Wydanie przesyłki – do czego zobowiązany jest adresat, zasady odpowiedzialności z tytułu umowy sprzedaży a odpowiedzialność z tytułu przewozu;
j) Reklamacja - niezbędna dokumentacja w procesie reklamacyjnym, opis procedury reklamacyjnej „krok po kroku”, warunki uznania reklamacji przez przewoźnika, materiał dowodowy, terminy, kiedy przewoźnik „milcząco” uznaje reklamację;
k) Odszkodowanie – zakres odpowiedzialności przewoźnika, przesłanki wyłączające odpowiedzialność przewoźnika, szkody wyrządzone osobom trzecim, wysokość odszkodowania;
l) Przewóz zastępczy, oddanie przesyłki do przewozu innemu przewoźnikowi;
m) Zastaw na przesyłce;
n) Przedawnienie roszczeń.
3. Reklamacje w spedycji:
a) Kiedy umowa jest umowa spedycji; charakterystyka umowy spedycji, elementy przedmiotowo istotne; strony umowy;
d) Prawa i obowiązki stron umowy;
e) Odpowiedzialność spedytora, wyłączenie odpowiedzialności spedytora, zakres odpowiedzialności;
f) Reklamacja - niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy;
g) Odszkodowanie, wysokość;
h) Zastaw na przesyłce;
i) Przedawnienie roszczeń.
4. Reklamacje w przewozie międzynarodowym (Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów - CMR)
a) Zakres zastosowania konwencji;
b) Zawarcie i wykonanie umowy;
d) Odpowiedzialność przewoźnika – zakres odpowiedzialności, maksymalna wysokość odszkodowania;
e) Reklamacje i roszczenia - niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy;
f) Odpowiedzialność za kolejnych przewoźników, regres między przewoźnikami.
5. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi
adwokat, przewód doktorski na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego (Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego). Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem w obsłudze prawnej klientów korporacyjnych w zakresie prawa gospodarczego (w tym prawa spółek i kontraktów), prawa upadłościowego i naprawczego oraz prawa budowlanego. Doświadczony negocjator umów handlowych i inwestycyjnych oraz doradca prawny zarządów i rad nadzorczych. Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Od wielu lat prowadzi na terenie całej Polski szkolenia, warsztaty i wykłady na najwyższym poziomie, a jego wiedza i umiejętność przekazywania wiedzy zawsze są wysoko oceniane. Wykładowca na Studiach Podyplomowych Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Autor licznych publikacji i książek m.in:
- „Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach”, wyd. I i II Warszawa 2013 (współautorstwo)
- „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach”, wyd. I, II, III i IV Warszawa 2016 (współautorstwo)
- „Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego” – „Prokura”, Przegląd Prawa i Administracji LXXXIV, Wrocław 2011 (współautorstwo)
- „Kodeksu dobrych praktyk w zakresie korzystania z wyników pracy intelektualnej powstałych w ramach działalności Uczelni oraz innych członków Dolnośląskiej Rady Przedsiębiorczości i Nauki – projekt” – Przedsiębiorczość akademicka Dolnego Śląska, Wrocław 2010 – współautor, uczestnik prac Komisji Prawnej Zespołu ds.Przedsiębiorczości Akademickiej DRPiN
- „Prawno-podatkowe skutki przekształcenia spółki. Wybrane regulacje” Rejent 9/2007
24 maja 2024 r. - szkolenie online
Cena podstawowa 549.00 zł* + 23% VAT / osoba
Cena promocyjna 499.00 zł* + 23% VAT / osoba (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).
*W cenie uwzględniono: dostęp do platformy udział w szkoleniu, konsultacje z prowadzącą, materiały szkoleniowe w wersji PDF, elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 9:00 - 13:00
WAŻNE!
Po dokonaniu rejestracji na szkolenie, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem udziału w szkoleniu online jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia (otrzymacie Państwo stosowny dokument).
Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
Przygotowanie:
- Zadbaj o dobre łącze internetowe, zwykle wystarcza to z sieci komórkowej lub domowej.
- Przygotuj kartki, długopisy, itp.
- Zadbaj o wygodne i wyciszone miejsce, inaczej hałasy będą rozpraszać Ciebie i innych.
- Sprawdź mikrofon i kamerę.
Świetne szkolenie, przeprowadzone profesjonalnie, wiedza przekazana w łatwy i czytelny sposób, na przykładach. Szczerze polecam prowadzącego szkolenie.
Bardzo konkretnie i na temat. Bardzo fajne szkolenie!
Duży plus za teorię popartą praktycznymi przykładami, dzięki czemu język prawa był dużo łatwiejszy do przyswojenia.