Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz zorganizować to szkolenie w formie zamkniętej

Napisz do nas

REKLAMACJE W TRANSPORCIE

w przewozie krajowym, w przewozie międzynarodowym (Konwencja CMR), w spedycji

Data: 24 maja 2024
Cena podstawowa549.00 + 23% VATCena promocyjna499.00 + 23% VAT
Lokalizacja: Szkolenie online
Kategoria: Zakupy i logistyka
Organizator:

PROGRAM SZKOLENIA: 

1. Wprowadzenie

a) Umowa – jak podstawa reklamacji w przewozie i spedycji;

b) Sposoby wyszukiwania przepisów potrzebnych przy procedowaniu reklamacji, nadrzędność przepisów bezwzględnie obowiązujących nad umową – jakich błędów się wystrzegać.

 

2. Reklamacje w przewozie

a) Kiedy umowa jest umową przewozu, elementy umowy przewozu (punkt początkowy i końcowy, wynagrodzenie, oznaczenie przesyłki, termin); strony umowy przewozu, forma organizacyjna przewoźnika, środek transportu a umowa przewozu; prawa i obowiązki stron umowy; 

b) List przewozowy i jego składowe, forma przekazywania informacji, prawo sprawdzenia informacji zawartych w liście, skutki niedokładnych i nieprawdziwych oświadczeń zamieszczonych w liście, liczba listów przewozowych, dokumenty załączane do listu, informacje w liście, na które należy zwrócić szczególną uwagę;

c) Stan przesyłki, opakowanie, prawo przewoźnika do odmowy przewozu, oświadczenie nadawcy o zwolnieniu przewoźnika od potencjalnej odpowiedzialności;

d) Załadunek, na co należy zwrócić szczególną uwagę, kto odpowiada za załadunek;

e) Termin przewozu, kiedy przewoźnika nie odpowiada za opóźnienie w przewozie;

f) Zmiana umowy przewozu, nowe dyspozycje nadawcy lub odbiorcy;

g) Przeszkody w wydaniu przesyłki, niemożność doręczenia przesyłki, likwidacja przesyłki;

h) Odstąpienie od umowy przez nadawcę a prawa przewoźnika;

i) Wydanie przesyłki – do czego zobowiązany jest adresat, zasady odpowiedzialności z tytułu umowy sprzedaży a odpowiedzialność z tytułu przewozu;

j) Reklamacja - niezbędna dokumentacja w procesie reklamacyjnym, opis procedury reklamacyjnej „krok po kroku”, warunki uznania reklamacji przez przewoźnika, materiał dowodowy, terminy, kiedy przewoźnik „milcząco” uznaje reklamację;

k) Odszkodowanie – zakres odpowiedzialności przewoźnika, przesłanki wyłączające odpowiedzialność przewoźnika, szkody wyrządzone osobom trzecim, wysokość odszkodowania;

l) Przewóz zastępczy, oddanie przesyłki do przewozu innemu przewoźnikowi;

m) Zastaw na przesyłce;

n) Przedawnienie roszczeń.

 

3. Reklamacje w spedycji:

a) Kiedy umowa jest umowa spedycji; charakterystyka umowy spedycji, elementy przedmiotowo istotne; strony umowy;

d) Prawa i obowiązki stron umowy;

e) Odpowiedzialność spedytora, wyłączenie odpowiedzialności spedytora, zakres odpowiedzialności;

f) Reklamacja - niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy; 

g) Odszkodowanie, wysokość;

h) Zastaw na przesyłce;

i) Przedawnienie roszczeń.

 

4. Reklamacje w przewozie międzynarodowym (Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów - CMR)

a) Zakres zastosowania konwencji;

b) Zawarcie i wykonanie umowy;

d) Odpowiedzialność przewoźnika – zakres odpowiedzialności, maksymalna wysokość odszkodowania;

e) Reklamacje i roszczenia - niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy;

f) Odpowiedzialność za kolejnych przewoźników, regres między przewoźnikami.

 

5. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi

Łukasz Świderek

adwokat, przewód doktorski na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego (Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego). Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem w obsłudze prawnej klientów korporacyjnych w zakresie prawa gospodarczego (w tym prawa spółek i kontraktów), prawa upadłościowego i naprawczego oraz prawa budowlanego. Doświadczony negocjator umów handlowych i inwestycyjnych oraz doradca prawny zarządów i rad nadzorczych. Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Od wielu lat prowadzi na terenie całej Polski szkolenia, warsztaty i wykłady na najwyższym poziomie, a jego wiedza i umiejętność przekazywania wiedzy zawsze są wysoko oceniane. Wykładowca na Studiach Podyplomowych Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Autor licznych publikacji i książek m.in:

  • „Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach”, wyd. I i II Warszawa 2013 (współautorstwo)
  • „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach”, wyd. I, II, III i IV Warszawa 2016 (współautorstwo)
  • „Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego” – „Prokura”, Przegląd Prawa i Administracji LXXXIV, Wrocław 2011 (współautorstwo)
  • „Kodeksu dobrych praktyk w zakresie korzystania z wyników pracy intelektualnej powstałych w ramach działalności Uczelni oraz innych członków Dolnośląskiej Rady Przedsiębiorczości i Nauki – projekt” – Przedsiębiorczość akademicka Dolnego Śląska, Wrocław 2010 – współautor, uczestnik prac Komisji Prawnej Zespołu ds.Przedsiębiorczości Akademickiej DRPiN
  • „Prawno-podatkowe skutki przekształcenia spółki. Wybrane regulacje” Rejent 9/2007

24 maja 2024 r. - szkolenie online

 

Cena podstawowa 549.00 zł* + 23% VAT / osoba

Cena promocyjna 499.00 zł* + 23% VAT / osoba (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).

*W cenie uwzględniono: dostęp do platformy udział w szkoleniu, konsultacje z prowadzącą, materiały szkoleniowe w wersji PDF, elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia.

Czas trwania szkolenia: 9:00 - 13:00

WAŻNE!

Po dokonaniu rejestracji na szkolenie, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem udziału w szkoleniu online jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia (otrzymacie Państwo stosowny dokument).

Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.

Przygotowanie:

  1. Zadbaj o dobre łącze internetowe, zwykle wystarcza to z sieci komórkowej lub domowej.
  2. Przygotuj kartki, długopisy, itp.
  3. Zadbaj o wygodne i wyciszone miejsce, inaczej hałasy będą rozpraszać Ciebie i innych.
  4. Sprawdź mikrofon i kamerę.

Świetne szkolenie, przeprowadzone profesjonalnie, wiedza przekazana w łatwy i czytelny sposób, na przykładach. Szczerze polecam prowadzącego szkolenie.

Agata - HABYS Sp. z o.o.

Bardzo konkretnie i na temat. Bardzo fajne szkolenie!

Jakub - HANSEATIC PRODUKCJA Sp. z o.o.

Duży plus za teorię popartą praktycznymi przykładami, dzięki czemu język prawa był dużo łatwiejszy do przyswojenia.

Karolina - Captrain Polska Sp. z o.o.