STRES I EMOCJE W KRYZYSIE

jak dzięki prostym technikom zarządzania emocjami, niwelowania lęku i stresu radzić sobie w kryzysowych/ trudnych/nowych sytuacjach (w pracy i poza nią)

 

 

 

„ZAMIAST CIĄGLE NA COŚ CZEKAĆ, ZACZNIJ ŻYĆ WŁAŚNIE DZIŚ. JEST O WIELE PÓŹNIEJ NIŻ CI SIĘ WYDAJE” /ks. Jan Kaczkowski/

 

Bądźmy dla siebie dobrzy – hasło to zyskuje na ważności i uważności  zwłaszcza w czasach, w jakich obecnie funkcjonujemy :  kryzys, obawa o zdrowie, pracę, bezpieczeństwo, rodzinę a nawet życie. Wiele osób zmaga się obecnie ze stanami lękowymi, niepokoju czy stresem, a izolacja, w jakiej wszyscy dziś funkcjonujemy (również zawodowo) nie pomaga w opanowaniu tych stanów. Boimy się, co przyniesie jutro i czujemy się obco w nowej rzeczywistości.

Jak się odnaleźć w tej rzeczywistości?

Jak się zmotywować do działania, kiedy trzeba siedzieć w domu?

Jak radzić sobie ze stresem, atakami lęku i złymi emocjami?

Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne?

Jak się regenerować?

 

To najczęściej stawiane przez wszystkich pytania? A to szkolenie on-line, które dla Państwa przygotowaliśmy pozwoli Wam i Waszym pracownikom na nie wszystkie odpowiedzieć.

 

PROGRAM SZKOLENIA: (1 dzień szkoleniowy = 3 x 1,5 h)

 

 MODUŁ I

STRES. OBJAWY I SKUTKI

Po zakończeniu modułu będziesz wiedział jakie są mechanizmy powstawania stresu, czy stres może być pozytywny, kiedy stres nas pobudza do działania, a kiedy osłabia.

  1. Pojęcie stresu
  2. Skąd się bierze stres – poziom fizyczny i psychiczny
  3. Rodzaje bodźców stresogennych a nasza indywidualna reakcja na nie (osobowość a sytuacje wywołujące stres)
  4. Teoria zasobów S.Hobfolla – dlaczego tak trudno nam się długotrwale cieszyć z dobrych rzeczy i dlaczego tak mocno i czasami długotrwale przeżywamy negatywne sytuacje jak np. brak bezpieczeństwa, zagrożenie dla zdrowia, życia, strach przed zmianą, utrata kogoś lub czegoś itp.
  5. Czy stres zawsze jest zagrożeniem
    1. stres pozytywny – EUSTRES
    2. stres negatywny – DISTRES

 

MODUŁ II

ZARZĄDZANIE STRESEM. SAMOŚWIADOMOŚĆ

Po zakończeniu modułu zidentyfikujesz swoją podatność na stres i choroby z nim związane. Największe stresory 21. wieku  + koronawirus– czyli na co  najczęściej wywołuje u nas  stres i niepokój

  1. Kwestionariusz badania indywidualnego poziomu zestresowania i podatności na czynniki stresogenne (osobowość A,B,C i … T) – sprawdź jak Ty reagujesz i radzisz sobie z sytuacjami stresującymi

 

 MODUŁ III

ZARZĄDZANIE EMOCJAMI

Po zakończeniu modułu będziesz wiedział czym jest inteligencja emocjonalna i jak zarządzać swoimi emocjami i emocjami innych ludzi, z którymi masz kontakt w taki sposób, aby pomagały ci budować relacje i zachować spokój w różnych (czasem trudnych) sytuacjach

  1. Zrozumieć emocje – z jakimi emocjami zmagamy się na co dzień i dlaczego te emocje (nawet negatywne) są nam tak bardzo potrzebne
  2. Dojrzałość emocjonalna czyli EQ – czym jest inteligencja emocjonalna
  3. EQ kontra IQ – jak umiejętnie wykorzystać 2 wymiary inteligencji do budowania pewności siebie, poczucia bezpieczeństwa i budowania relacji z innymi
  4. Badanie instytutu Gallupa – czyli każdy z nas ma talent związany z umiejętnościami współżycia z innymi

 

MODUŁ IV

METODY POKONYWANIA STRESU

Po zakończeniu modułu będziesz wiedział i umiał w prosty i szybki sposób rozładowywać stres napięciowy, sytuacyjny; nauczysz się skutecznych i prostych technik relaksacji, rozluźnienia i regeneracji. Jak maksymalizować własną efektywność.

  1. Pomyśl, zaplanuj i zapisz – czyli jak być motywować się co codziennych zadań
  2. Jak ustalać priorytety zadań do realizacji w ciągu dnia/ tygodnia
  3. Planowanie tzw. porządku dnia, kiedy pracujemy on-line lub jesteśmy na tzw. postojowym – czyli, co robić by nie zwariować
  4. Praca/ odpoczynek zgodny z krzywą REAFA – krzywa naszej aktywności dobowej (również pracy zdalnej lub tzw. postojowym)
  5. Czy do osiągania celów wystarczy wiara, że „szklanka jest do połowy pełna” – czyli o pozytywnym nastawieniu
  6. Metody pracy z umysłem i zmysłami
    1. Bycie „społecznym” – nieoceniona moc budowania relacji i pomagania innym
    2. Ćwiczenia umysłu pomagające pozbywania się niechcianych myśli, nawyków – sposoby radzenia sobie z lękiem, nawałem nieprzyjemnych i niechcianych myśli, obawami, frustracją
    3. Jak nauczyć się świadomego celebrowania dobrych wydarzeń na co dzień
    4. Ćwiczenia relaksacyjno – oddechowe, które nie zajmą Ci więcej niż 5 minut, a dadzą Ci czas na uspokojenie się (nawet podczas pracy)
      • ćwiczenie 3×5
      • Podwójne „O” – odliczanie i oddech

-ćwiczenie 4×4

-ćwiczenie „minus 20”

– ćwiczenie …. „keks”

– ćwiczenie „kłaczek”

  1. Praca z intencją – „Chcę …”
  2. Metody na ruminacje czyli uporczywe wracanie do starych spraw, lub niemiłych sytuacji, które nas spotkały
  3. Stan ciała a jego wpływ na stan ducha – pozytywne „oszukiwanie” ciała i umysłu
    1. siła uśmiechu
    2. postawa PROSTO – ćwiczenia
    3. i-garb i jego negatywne skutki

 

MODUŁ V

JAK MOŻEMY ZBADAĆ, ROZWIJAĆ I ĆWICZYĆ SWOJĄ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ (szczególnie w dobie kryzysu)

Po zakończeniu modułu będziesz wiedział,  jakie elementy i zachowania wpływają na poziom naszej inteligencji emocjonalnej i jak dzięki prostym ćwiczeniom można doskonalić każdy z tych poziomów.

  1. Indywidualna analiza poziomu EQ
  2. Ćwiczenia na budowanie samoświadomości – kim jestem, czego chcę, co daje mi satysfakcję
  3. Ćwiczenia pomagające ponieść indywidualną samoocenę
  4. Ćwiczenia pomagające w radzeniu sobie z niechcianymi i niedobrymi emocjami (samokontrola)
  5. Ćwiczenia pobudzające naszą motywację do działania
  6. Ćwiczenia zwiększające naszą empatię
  7. Ćwiczenia pomagające na w radzeniu sobie ze zmianami (adaptacja, elastyczność) i w szybszym dostosowywaniu się do nich
  8. Ćwiczenia pomagające na pielęgnować i podtrzymywać dobre relacje z innymi

 

MODUŁ VI

PODSUMOWANIE SZKOLENIA. Indywidualny plan działań

 

PROWADZĄCA:

Agnieszka Olejnik

Od początku kariery związana z tematyką ZZL i rozwoju pracowników. Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako Specjalista ds. personalnych, potem jako HR Manager a finalnie,  jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników  w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja.

Od 12 lat szkoli i doradza. Wpisana na listę certyfikowanych trenerów HRD BP. Zajmuje się tematyką: szkoleń rozwojowych, tj. komunikacja, asertywność, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, zarządzanie stresem i wypaleniem zawodowym, zarządzanie sobą w czasie (work – life balance); szkoleń menedżerskich: przywództwo, motywowanie pracowników i szkoleń z zakresu ZZL: rekrutacja i selekcja, zarządzanie efektywnością szkoleń w organizacji, systemy ocen okresowych, systemy rozwoju pracowników.

Prowadzi również projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji.

Na salach szkoleniowych spędziła blisko 11 tysięcy godzin, a jej warsztaty i zajęcia są zawsze wysoko oceniane przez uczestników.

Przeszkoliła m.in.: Costa Coffee, Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska, Metsa Tissue, Glitter Polska, Cyfrowy Polsat, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Bielska Szkoła im. Tyszkiewicza, Blycolin Polska, Fedex Polska, Reporter Young, Tauron Polska, Mall Sp. z o.o., Asseco Polska, Polfa Tarchomin S.A, Mesko S.A. Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

25 maja 2020 r. – szkolenie online

Cena podstawowa 299.00 zł + 23% VAT

Cena promocyjna 249.00 zł + 23% VAT (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).

W cenie szkolenia uwzględniono udział w szkoleniu, konsultacje z trenerem, materiały szkoleniowe w wersji PDF, elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia.

WAŻNE!

Po dokonaniu rejestracji na szkolenie, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem udziału w szkoleniu online jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia (otrzymacie Państwo stosowny dokument).

Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.

Przygotowanie:

  • Zadbaj o dobre łącze internetowe, zwykle wystarcza to z sieci komórkowej lub domowej.
  • Przygotuj kartki, długopisy, itp.
  • Zadbaj  o wygodne i wyciszone miejsce, inaczej hałasy będą rozpraszać Ciebie i innych.
  • Sprawdź mikrofon i kamerę – pracujemy zawsze z włączonym video.

Harmonogram

8.30 - 9.00 - Logowanie
9.00 - 10.30 - Rozpoczęcie szkolenia, zajęcia
10.30 - 10.45 - Przerwa
10.45 - 12.15 - Zajęcia
12.15 - 12.30 - Przerwa
12.30 - 14.00 - Zajęcia, zakończenie szkolenia

Data

25 maja 2020

Czas

Cały dzień

Cena

299 zł + 23% VAT
Szkolenie on-line

Lokalizacja

Szkolenie on-line

Organizator

Magda Konieczny-Adamiec
Telefon
532-425-620
Email
biuro@infinito.edu.pl

Lub wypełnij i prześlij kartę zgłoszeniową: