
STRES I EMOCJE W KRYZYSIE
jak dzięki prostym technikom zarządzania emocjami, niwelowania lęku i stresu radzić sobie w kryzysowych/ trudnych/nowych sytuacjach (w pracy i poza nią)
„ZAMIAST CIĄGLE NA COŚ CZEKAĆ, ZACZNIJ ŻYĆ WŁAŚNIE DZIŚ. JEST O WIELE PÓŹNIEJ NIŻ CI SIĘ WYDAJE” /ks. Jan Kaczkowski/
Bądźmy dla siebie dobrzy – hasło to zyskuje na ważności i uważności zwłaszcza w czasach, w jakich obecnie funkcjonujemy : kryzys, obawa o zdrowie, pracę, bezpieczeństwo, rodzinę a nawet życie. Wiele osób zmaga się obecnie ze stanami lękowymi, niepokoju czy stresem, a izolacja, w jakiej wszyscy dziś funkcjonujemy (również zawodowo) nie pomaga w opanowaniu tych stanów. Boimy się, co przyniesie jutro i czujemy się obco w nowej rzeczywistości.
Jak się odnaleźć w tej rzeczywistości?
Jak się zmotywować do działania, kiedy trzeba siedzieć w domu?
Jak radzić sobie ze stresem, atakami lęku i złymi emocjami?
Jak zadbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne?
Jak się regenerować?
To najczęściej stawiane przez wszystkich pytania? A to szkolenie on-line, które dla Państwa przygotowaliśmy pozwoli Wam i Waszym pracownikom na nie wszystkie odpowiedzieć.
PROGRAM SZKOLENIA: (1 dzień szkoleniowy = 3 x 1,5 h)
MODUŁ I
STRES. OBJAWY I SKUTKI
Po zakończeniu modułu będziesz wiedział jakie są mechanizmy powstawania stresu, czy stres może być pozytywny, kiedy stres nas pobudza do działania, a kiedy osłabia.
- Pojęcie stresu
- Skąd się bierze stres – poziom fizyczny i psychiczny
- Rodzaje bodźców stresogennych a nasza indywidualna reakcja na nie (osobowość a sytuacje wywołujące stres)
- Teoria zasobów S.Hobfolla – dlaczego tak trudno nam się długotrwale cieszyć z dobrych rzeczy i dlaczego tak mocno i czasami długotrwale przeżywamy negatywne sytuacje jak np. brak bezpieczeństwa, zagrożenie dla zdrowia, życia, strach przed zmianą, utrata kogoś lub czegoś itp.
- Czy stres zawsze jest zagrożeniem
- stres pozytywny – EUSTRES
- stres negatywny – DISTRES
MODUŁ II
ZARZĄDZANIE STRESEM. SAMOŚWIADOMOŚĆ
Po zakończeniu modułu zidentyfikujesz swoją podatność na stres i choroby z nim związane. Największe stresory 21. wieku + koronawirus– czyli na co najczęściej wywołuje u nas stres i niepokój
- Kwestionariusz badania indywidualnego poziomu zestresowania i podatności na czynniki stresogenne (osobowość A,B,C i … T) – sprawdź jak Ty reagujesz i radzisz sobie z sytuacjami stresującymi
MODUŁ III
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI
Po zakończeniu modułu będziesz wiedział czym jest inteligencja emocjonalna i jak zarządzać swoimi emocjami i emocjami innych ludzi, z którymi masz kontakt w taki sposób, aby pomagały ci budować relacje i zachować spokój w różnych (czasem trudnych) sytuacjach
- Zrozumieć emocje – z jakimi emocjami zmagamy się na co dzień i dlaczego te emocje (nawet negatywne) są nam tak bardzo potrzebne
- Dojrzałość emocjonalna czyli EQ – czym jest inteligencja emocjonalna
- EQ kontra IQ – jak umiejętnie wykorzystać 2 wymiary inteligencji do budowania pewności siebie, poczucia bezpieczeństwa i budowania relacji z innymi
- Badanie instytutu Gallupa – czyli każdy z nas ma talent związany z umiejętnościami współżycia z innymi
MODUŁ IV
METODY POKONYWANIA STRESU
Po zakończeniu modułu będziesz wiedział i umiał w prosty i szybki sposób rozładowywać stres napięciowy, sytuacyjny; nauczysz się skutecznych i prostych technik relaksacji, rozluźnienia i regeneracji. Jak maksymalizować własną efektywność.
- Pomyśl, zaplanuj i zapisz – czyli jak być motywować się co codziennych zadań
- Jak ustalać priorytety zadań do realizacji w ciągu dnia/ tygodnia
- Planowanie tzw. porządku dnia, kiedy pracujemy on-line lub jesteśmy na tzw. postojowym – czyli, co robić by nie zwariować
- Praca/ odpoczynek zgodny z krzywą REAFA – krzywa naszej aktywności dobowej (również pracy zdalnej lub tzw. postojowym)
- Czy do osiągania celów wystarczy wiara, że „szklanka jest do połowy pełna” – czyli o pozytywnym nastawieniu
- Metody pracy z umysłem i zmysłami
- Bycie „społecznym” – nieoceniona moc budowania relacji i pomagania innym
- Ćwiczenia umysłu pomagające pozbywania się niechcianych myśli, nawyków – sposoby radzenia sobie z lękiem, nawałem nieprzyjemnych i niechcianych myśli, obawami, frustracją
- Jak nauczyć się świadomego celebrowania dobrych wydarzeń na co dzień
- Ćwiczenia relaksacyjno – oddechowe, które nie zajmą Ci więcej niż 5 minut, a dadzą Ci czas na uspokojenie się (nawet podczas pracy)
- ćwiczenie 3×5
- Podwójne „O” – odliczanie i oddech
-ćwiczenie 4×4
-ćwiczenie „minus 20”
– ćwiczenie …. „keks”
– ćwiczenie „kłaczek”
- Praca z intencją – „Chcę …”
- Metody na ruminacje czyli uporczywe wracanie do starych spraw, lub niemiłych sytuacji, które nas spotkały
- Stan ciała a jego wpływ na stan ducha – pozytywne „oszukiwanie” ciała i umysłu
- siła uśmiechu
- postawa PROSTO – ćwiczenia
- i-garb i jego negatywne skutki
MODUŁ V
JAK MOŻEMY ZBADAĆ, ROZWIJAĆ I ĆWICZYĆ SWOJĄ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ (szczególnie w dobie kryzysu)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedział, jakie elementy i zachowania wpływają na poziom naszej inteligencji emocjonalnej i jak dzięki prostym ćwiczeniom można doskonalić każdy z tych poziomów.
- Indywidualna analiza poziomu EQ
- Ćwiczenia na budowanie samoświadomości – kim jestem, czego chcę, co daje mi satysfakcję
- Ćwiczenia pomagające ponieść indywidualną samoocenę
- Ćwiczenia pomagające w radzeniu sobie z niechcianymi i niedobrymi emocjami (samokontrola)
- Ćwiczenia pobudzające naszą motywację do działania
- Ćwiczenia zwiększające naszą empatię
- Ćwiczenia pomagające na w radzeniu sobie ze zmianami (adaptacja, elastyczność) i w szybszym dostosowywaniu się do nich
- Ćwiczenia pomagające na pielęgnować i podtrzymywać dobre relacje z innymi
MODUŁ VI
PODSUMOWANIE SZKOLENIA. Indywidualny plan działań
PROWADZĄCA:
Agnieszka Olejnik
Od początku kariery związana z tematyką ZZL i rozwoju pracowników. Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako Specjalista ds. personalnych, potem jako HR Manager a finalnie, jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja.
Od 12 lat szkoli i doradza. Wpisana na listę certyfikowanych trenerów HRD BP. Zajmuje się tematyką: szkoleń rozwojowych, tj. komunikacja, asertywność, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, zarządzanie stresem i wypaleniem zawodowym, zarządzanie sobą w czasie (work – life balance); szkoleń menedżerskich: przywództwo, motywowanie pracowników i szkoleń z zakresu ZZL: rekrutacja i selekcja, zarządzanie efektywnością szkoleń w organizacji, systemy ocen okresowych, systemy rozwoju pracowników.
Prowadzi również projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji.
Na salach szkoleniowych spędziła blisko 11 tysięcy godzin, a jej warsztaty i zajęcia są zawsze wysoko oceniane przez uczestników.
Przeszkoliła m.in.: Costa Coffee, Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska, Metsa Tissue, Glitter Polska, Cyfrowy Polsat, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Bielska Szkoła im. Tyszkiewicza, Blycolin Polska, Fedex Polska, Reporter Young, Tauron Polska, Mall Sp. z o.o., Asseco Polska, Polfa Tarchomin S.A, Mesko S.A. Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
11 grudnia 2020 r. – szkolenie online
Cena podstawowa 349.00 zł + 23% VAT
Cena promocyjna 299.00 zł + 23% VAT (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).
W cenie szkolenia uwzględniono udział w szkoleniu, konsultacje z trenerem, materiały szkoleniowe w wersji PDF, elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia.
WAŻNE!
Po dokonaniu rejestracji na szkolenie, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem udziału w szkoleniu online jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia (otrzymacie Państwo stosowny dokument).
Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
Przygotowanie:
- Zadbaj o dobre łącze internetowe, zwykle wystarcza to z sieci komórkowej lub domowej.
- Przygotuj kartki, długopisy, itp.
- Zadbaj o wygodne i wyciszone miejsce, inaczej hałasy będą rozpraszać Ciebie i innych.
- Sprawdź mikrofon i kamerę.
Harmonogram
- 8.30 - 9.00 - Logowanie
- 9.00 - Rozpoczęcie szkolenia,
- 14.00 - Zakończenie szkolenia