DOSKONALENIE KOMPETENCJI PRZYWÓDCZYCH W ŚRODOWISKU PRODUKCYJNYM I TECHNICZNYM

czyli jak skutecznie zarządzać pracownikami produkcji

 

 

CO ZYSKASZ BIORĄC UDZIAŁ W SZKOLENIU:
  • zapoznasz się z najlepszymi praktykami zarządzania pracownikami produkcji
  • nauczysz się dobierać narzędzia motywacji adekwatne do potrzeb pracowników
  • dowiesz, się czym jest skuteczne komunikowanie się z pracownikami
  • poznasz tajniki udzielania mądrej informacji zwrotnej
  • pokażemy Ci,  jak wyznaczać cele i kontrolować ich wykonywanie przez pracowników
  • będziesz mieć możliwość poznania swoich mocny stron jako lidera zespołu produkcji, jak również na odkrycie obszarów, które chciałbyś dalej doskonalić

 

PROGRAM SZKOLENIA:

„Robotnik powinien patrzeć za zakład pracy tak, jakby był w nim menedżerem. Tylko w ten sposób dostrzeże swój wkład i ogarnie przedsięwzięcie, w którym uczestniczy. Takiego „postrzegania” nie osiągnie się dzięki przekazywaniu informacji, procedurom, zwierzaniu fabryki ani tym podobnym sposobom. Potrzebne jest jednoczesne doświadczanie przez jednostkę całości pracy i jej własnego udziału w tej całości.” 

1. NIEZASTĄPIONA ROLA KAPITAŁU LUDZKIEGO W ŚRODOWISKU PRODUKCYJNYM

  • tradycja a nowoczesność – to ludzie tworzą przedsiębiorstwo – jak zmieniały się systemy zarządzania pracownikami na przestrzeni lat
  • kierownik , menedżer, przywódca lider – różnice i podobieństwa
  • specyfika i charakter pracy pracowników produkcji a procesy zarządzania i motywowania
  • budowanie efektywnego zespołu produkcyjnego – strategie, metody, zagrożenia, korzyści
  • sposoby na „poradzenie” sobie z najczęstszymi wyzwaniami dyrektorów produkcji

– uciążliwość i monotonia pracy

– świadomość „nieistotności” pracy

– współpraca z działami „nie produkcyjnymi”

  • czym są kompetencje – jak je określać, oceniać  i rozwijać zarówno u siebie jak i u swoich pracowników

 

„Nie ma liderów bez ludzi, którzy chcą za nimi podążać. Jeśli chcesz wiedzieć, czy jesteś liderem, zobacz, czy ktoś jest za tobą.”

2. BUDOWANIE AUTORYTETU LIDERA / PRZYWÓDCY

  • czym jest autorytet – co buduje a co podważa autorytet współczesnego lidera
  • podstawowe czynniki wpływające na budowanie autorytetu skutecznego lidera

– autorytet oparty na wiedzy i doświadczeniu

– autorytet oparty na osobowości

– autorytet oparty o umiejętności budowania relacji z pracownikami

 

„Dobre kierowanie przedsiębiorstwami jest niemal tak samo ważne społeczeństwa jak właściwe wychowywanie dzieci.”

3. STYLE ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI

  • podstawowe style zarządzania pracownikami – wady i zalety
  • autodiagnoza własnego stylu zarządzania (kwestionariusz) – określenie własnego preferowanego stylu zarządzania
  • dopasowanie stylu zarządzania do poziomu wiedzy, zaangażowania pracowników i/ lub do sytuacji (na podstawie modelu przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda)

 

„Porozumiewajcie się – zespół oszczędzający minuty, traci godziny.”

4. SKUTECZNE KOMUNIKOWANIE SIĘ Z „UMYSŁAMI PRODUKCYJNYMI”

  • jasne, proste i zrozumiałe przekazywanie informacji – elementy skutecznego komunikowania się
  • jak eliminować najczęstsze błędy i bariery w komunikowaniu się z pracownikami produkcji
  • bardzo ważna informacja zwrotna

– motywująca krytyka  =  krytyka rzeczowa – jak krytykować, aby pracownik miał motywację do stałej poprawy swojego zachowania

– chwalenie ma moc – zerwanie z myśleniem typu: „Jeśli nic nie mówię, to znaczy, że dobrze ci idzie”

 

 „Dzięki przywódcom pracownicy osiągają to, czego nigdy wcześniej nie mogli osiągnąć.”

5. MOTYWOWANIE

  • zrozumienie motywacji
  • nie myl swojej motywacji i ich motywacją – motywatory i demotywatory (najczęstsze przyczyny spadku motywacji) pracowników produkcji
  • modele motywacji

– motywacja oparta na indywidualnych potrzebach pracowników (Maslow, Herzberg)

– projektowanie atrakcyjnej i bezpiecznej przestrzeni roboczej

– projektowanie skutecznych systemów motywacyjnych dostosowanych do oczekiwań i specyfiki pracy pracowników produkcyjnych

– motywowanie poprzez budowanie relacji – rozmowa, zadawanie pytań, informowanie

 

„Pierwszy błąd, który ludzie popełniają to fakt, że nie wiedzą, co chcą osiągnąć.”

6. DELEGOWANIE ZADAŃ

  • SMARTER – czyli kryteria prawidłowego wyznaczania i egzekwowania zadań, celów

 

METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
  • warsztat (80%): gry, ćwiczenia, dyskusje, filmy szkoleniowe, kwestionariusze
  • wykład multimedialny (20%)

 

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:

Osób zarządzających pracownikami produkcji i UR.

 

PROWADZĄCY:

Od początku kariery związana z tematyką ZZL i rozwoju pracowników. Ponad 11 lat pracowała w biznesie, początkowo jako Specjalista ds. personalnych, potem jako HR Manager a finalnie,  jako Dyrektor ds. HR i Rozwoju Pracowników  w firmach o różnym profilu działalności: sieci handlowe, usługowe, produkcja.

Od 12 lat szkoli i doradza. Wpisana na listę certyfikowanych trenerów HRD BP. Zajmuje się tematyką: szkoleń rozwojowych, tj. komunikacja, asertywność, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, zarządzanie stresem i wypaleniem zawodowym, zarządzanie sobą w czasie (work – life balance); szkoleń menedżerskich: przywództwo, motywowanie pracowników i szkoleń z zakresu ZZL: rekrutacja i selekcja, zarządzanie efektywnością szkoleń w organizacji, systemy ocen okresowych, systemy rozwoju pracowników.

Prowadzi również projekty doradcze związane z procesami zarządzania zasobami ludzkimi i efektywnością biznesową procesów szkoleniowych w organizacji.

Na salach szkoleniowych spędziła blisko 11 tysięcy godzin, a jej warsztaty i zajęcia są zawsze wysoko oceniane przez uczestników.

Przeszkoliła m.in.: Costa Coffee, Pijalnie Wedel Polska, 5aSec Polska, Metsa Tissue, Glitter Polska, Cyfrowy Polsat, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Bielska Szkoła im. Tyszkiewicza, Blycolin Polska, Fedex Polska, Reporter Young, Tauron Polska, Mall Sp. z o.o., Asseco Polska, Polfa Tarchomin S.A, Mesko S.A. Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Polska Agencja Rynku Rolnego.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

31 maja 2019 r.

Silesian Hotel Quality***
Katowice, ul. Szybowcowa 1A
www.silesianhotel.pl

Cena podstawowa 499.00 zł + 23% VAT

Cena promocyjna 459.00 zł + 23% VAT (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).

Cena z noclegiem 699.00 zł + 23% VAT (cena zawiera nocleg w przeddzień szkolenia w pokoju 1 osobowym ze śniadaniem).

Przy wyborze opcji z noclegiem Centrum Szkoleń INFINITO zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z rezerwacją.

W cenie szkolenia uwzględniono udział w szkoleniu, konsultacje z trenerem, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia,  przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy.

PRZY ZGŁOSZENIU DO 10 MAJA UDZIELAMY RABATU – 10%*
formularz online nie nalicza automatycznie rabatu, zostanie on naliczony na fakturze

Harmonogram

9.00 - 11.00 - Rozpoczęcie szkolenia, zajęcia
11.00 - 11.15 - Przerwa kawowa
11.15 - 13.15 - Zajęcia
13.15 - 14.00 - Lunch
14.00 - 16.00 - Zajęcia, zakończenie szkolenia

Data

31 maja 2019

Czas

Cały dzień

Cena

499.00 zł + 23% VAT
Silesian Hotel Quality*** Katowice

Lokalizacja

Silesian Hotel Quality*** Katowice

Organizator

Magda Konieczny-Adamiec
Telefon
532-425-620
Email
biuro@infinito.edu.pl

Lub wypełnij i prześlij kartę zgłoszeniową: