DOCHODZENIE ROSZCZEŃ I REKLAMACJE W TRANSPORCIE I SPEDYCJI

niezbędna dokumentacja, tryby postępowania, warunki, terminy

 

 

CELE SZKOLENIA:
  • przybliżenie podstaw prawnych odpowiedzialności prawnej przewoźnika i spedytora
  • charakterystyka różnic w reklamacji z tytułu sprzedaży a reklamacji z tytułu przewozu
  • przedstawienie praw nadawcy przesyłki; sposobów zabezpieczania interesów nadawcy
  • omówienie procedury reklamacyjnej z tytułu przewozu “Krok po kroku”
  • prezentacja nowoczesnych narzędzi prawnych
  • omówienie najczęściej pojawiających się błędów w procesie reklamacyjnym
  • przybliżenie procedury reklamacyjnej w transporcie międzynarodowym
  • charakterystyka reguł Incoterms
  • omówienie roli ubezpieczenia w transporcie

 

PROGRAM SZKOLENIA:

1. WPROWADZENIE

  • Umowa gospodarcza –jak podstawa reklamacji w przewozie i spedycji
  • Zasady odpowiedzialności na podstawie przepisów krajowych i międzynarodowych; najważniejsze przepisy (sposoby wyszukiwania przepisów, nowoczesne narzędzia prawne, hierarchia aktów prawnych dotyczących procesu reklamacyjnego); relacja pomiędzy przepisami a zapisami umownymi – jakich błędów się wystrzegać
  • Konsument – jako uprzywilejowana strona umowy przewozu

2. UMOWA PRZEWOZU

  • Charakterystyka umowy przewozu, elementy umowy przewozu (punkt początkowy i końcowy, wynagrodzenie, oznaczenie przesyłki, termin); zasada swobody umów – zapisy nieważne w umowie; przesyłki wyłączone z przewozu; ograniczenia nadawcy
  • Strony umowy przewozu, forma organizacyjna przewoźnika
  • Środek transportu a umowa przewozu
  • List przewozowy i jego składowe, forma przekazywania informacji, prawo sprawdzenia informacji zawartych w liście, skutki niedokładnych i nieprawdziwych oświadczeń zamieszczonych w liście, liczba listów przewozowych, dokumenty załączane do listu, informacje w liście, na które należy zwrócić szczególną uwagę
  • Stan przesyłki, opakowanie, prawo przewoźnika do odmowy przewozu, oświadczenie nadawcy o zwolnieniu przewoźnika od potencjalnej odpowiedzialności
  • Załadunek, na co należy zwrócić szczególną uwagę
  • Termin przewozu, wyłączenie odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie
  • Zmiana umowy przewozu, nowe dyspozycje nadawcy lub odbiorcy
  • Przeszkody w wydaniu przesyłki, niemożność doręczenia przesyłki, likwidacja przesyłki
  • Odstąpienie od umowy przez nadawcę a prawa przewoźnika
  • Wydanie przesyłki, zasady odpowiedzialności z tytułu umowy sprzedaży a odpowiedzialność z tytułu przewozu, obowiązku adresata przesyłki
  • Prawa i obowiązki stron umowy
  • Reklamacja (niezbędna dokumentacja w procesie reklamacyjnym, opis procedury reklamacyjnej „krok po kroku”, warunki uznania reklamacji przez przewoźnika, materiał dowodowy, terminy, automatyczne uznanie reklamacji przez przewoźnika)
  • Odszkodowanie – zakres odpowiedzialności przewoźnika, przesłanki wyłączające odpowiedzialność przewoźnika, szkody wyrządzone osobom trzecim, wysokość odszkodowania
  • Przewóz zastępczy, oddanie przesyłki do przewozu innemu przewoźnikowi
  • Zastaw na przesyłce
  • Przedawnienie roszczeń

3. UMOWA SPEDYCJI

  • Umowa spedycji a umowa przewozu – podstawowe różnice
  • Charakterystyka umowy spedycji, elementy przedmiotowo istotne
  • Strony umowy
  • Prawa i obowiązki stron umowy
  • Odpowiedzialność spedytora, wyłączenie odpowiedzialności spedytora, zakres odpowiedzialności
  • Reklamacja (niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy)
  • Odszkodowanie, wysokość
  • Zastaw na przesyłce
  • Przedawnienie roszczeń

4. KONWENCJA O UMOWIE MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU DROGOWEGO TOWARÓW (CMR)

  • Zakres zastosowania
  • Osoby, za które odpowiada przewoźnik
  • Zawarcie i wykonanie umowy
  • Odpowiedzialność przewoźnika – zakres odpowiedzialności, maksymalna wysokość odszkodowania
  • Reklamacje i roszczenia (niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy)
  • Odpowiedzialność za kolejnych przewoźników, regres między przewoźnikami

5. INCOTERMS 2010 (WYBRANE WARUNKI)

  • Incoterms a umowa – hierarchia ważności
  • Terminologia
  • Charakterystyka wybranych reguł

6. UBEZPIECZENIA ŁADUNKÓW W TRANSPORCIE

  • Cargo a OC przewoźnika i spedytora
  • Zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela
  • Elementy ubezpieczenia, na które należy zwrócić szczególną uwagę
  • Wyłączenia w polisach

 

 

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
  • nadawców przesyłek (m.in. producentów, dostawców, sprzedawców)
  • przewoźników
  • spedytorów
  • pracowników działu logistyki

 

PROWADZĄCY:

Adwokat Łukasz Świderek

prawnik, przewód doktorski na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego (Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego). Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem  w obsłudze prawnej klientów korporacyjnych w zakresie prawa gospodarczego (w tym prawa spółek i kontraktów), prawa upadłościowego i naprawczego oraz prawa budowlanego. Doświadczony negocjator umów handlowych i inwestycyjnych oraz doradca prawny zarządów i rad nadzorczych. Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Od wielu lat prowadzi na terenie całej Polski szkolenia, warsztaty i wykłady na najwyższym poziomie, a jego wiedza i umiejętność przekazywania wiedzy zawsze są wysoko oceniane. Wykładowca na Studiach Podyplomowych Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Autor licznych publikacji i książek m.in:

  • „Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach”, wyd. I i II Warszawa 2013 (współautorstwo)
  • „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach”, wyd. I, II, III i IV Warszawa 2016 (współautorstwo)
  • „Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego” – „Prokura”, Przegląd Prawa i Administracji LXXXIV, Wrocław 2011 (współautorstwo)
  • „Kodeksu dobrych praktyk w zakresie korzystania z wyników pracy intelektualnej powstałych w ramach działalności Uczelni oraz innych członków Dolnośląskiej Rady Przedsiębiorczości i Nauki – projekt” – Przedsiębiorczość akademicka Dolnego Śląska, Wrocław 2010 – współautor, uczestnik prac Komisji Prawnej Zespołu ds.Przedsiębiorczości Akademickiej DRPiN
  • „Prawno-podatkowe skutki przekształcenia spółki. Wybrane regulacje” Rejent 9/2007

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

15 lutego 2019 r.

HOTEL BACERO***
Wrocław, ul. Ołtaszyńska 107
www.hotelbacero.com.pl

Cena podstawowa 499.00 zł + 23% VAT

Cena promocyjna 459.00 zł + 23% VAT (cena dotyczy firm, które zgłoszą min. 3 osoby oraz firm, które uczestniczyły już w naszych szkoleniach).

Cena z noclegiem 699.00 zł + 23% VAT (cena zawiera nocleg w przeddzień szkolenia w pokoju 1 osobowym ze śniadaniem). Przy wyborze opcji z noclegiem Centrum Szkoleń INFINITO zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z rezerwacją.

PRZY ZGŁOSZENIU DO 25 STYCZNIA UDZIELAMY RABATU – 10%

W cenie szkolenia uwzględniono udział w szkoleniu, konsultacje z trenerem, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy.

Harmonogram

9:00 - 11.00 - Rozpoczęcie szkolenia, zajęcia
11.00 - 11.15 - Przerwa kawowa
11.15 - 13.15 - Zajęcia
13.15 - 14.00 - Lunch
14.00 - 16.00 - Zajęcia, zakończenie szkolenia

Rezerwuj szkolenie

Udział w szkoleniu

Cena podstawowa 499.00 zł + 23% VAT

Dostępne Miejsce: Nieograniczony
Bilety Udział w szkoleniu zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.
Udział w szkoleniu

Cena promocyjna 459.00 zł + 23% VAT

Dostępne Miejsce: Nieograniczony
Bilety Udział w szkoleniu zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.
Udział w szkoleniu

Cena z noclegiem 699.00 zł + 23% VAT

Dostępne Miejsce: Nieograniczony
Bilety Udział w szkoleniu zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.

Data

15 lutego 2019

Czas

Cały dzień

Cena

499.00 zł + 23% VAT
HOTEL BACERO*** Wrocław

Lokalizacja

HOTEL BACERO*** Wrocław
Kategoria

Organizator

Magda Konieczny-Adamiec
Telefon
532-425-620
Email
biuro@infinito.edu.pl
REJESTRACJA

Lub wypełnij i prześlij kartę zgłoszeniową: